Bielarus.net Плятформа «Беларуская Салідарнасць» |
|||
(10.02. — 11.02.2013) Блюзьнераць, бо можна 10 лютага 2013 г. славацкая газэта “SME” напісала пра выступ у парляманце Чэхіі камуністычнага дэпутата Грабэнічка. Камуніст заявіў, што самаспаленьне студэнта Яна Палаха ў 1969 годзе ў Празе не было сымвалам супраціву камуністычнаму таталітарызму. Мілаш Чэрняк адказаў камуністу: “Калі камуніст Грабэнічак сёньня ў парляманце кажа, што такім сымвалам Палах ня быў, то гэта ня толькі бясконцае нахабства, але і фактычная няпраўда. Грабэнічак, аднак, ня робіць нічога новага. Ён працягвае рабіць тое, што як камуніст рабіў і казаў да 1989 года”. Наш камэнтар: Блюзьнерскія выступы і дзеяньні супраць памяці герояў і ахвяраў народнага змаганьня адбываюцца час ад часу ва ўсіх, нават у дэмакратычных краінах. У дэмакратычных краінах аўтараў блюзьнерскіх выступаў ахоўвае закон (“свабода слова”). Вось камуністы і вырабляюцца ў парляманце. Юрка Марозаў *** Яны ня ввыступілі ў абарону беларускай праўды 10 лютага 2013 г. польская газэта “Rzeczpospolita” напісала пра дыскусію над новым мастацкім фільмам на гістарычную тэматыку. На экраны павінен выйсьці фільм “Таямніца Вэстэрплятэ” пра пачатак ІІ Сусьветнай вайны і абарону польскімі вайскоўцамі пазыцыі каля Гданьска ад магутных нямецкіх сілаў. Вядомы актор Міраслаў Бака з хваляваньнем разважае пра авантурны характар вобразнага рашэньня гэтага фільма. На яго думку, аўтары фільма зьнеслаўляюць добрае імя камандзёра абароны маёра Генрыка Сухарскага. Маўляў, ён напалохаўся і быў ня здольны камандаваць, ляжаў непрытомны і зь яго вуснаў цякла пена. Сьцьвярджаецца нават, што ён быў гомасэксуалістам і так рэагаваў на гібель свайго такога самага партнёра. Актор Бака нагадвае зласьліўцам, што Генрык Сухарскі ніколі ня быў палахліўцам. Падчас польска-бальшавіцкай вайны 1920 г. ён павёў свой аддзел у штыкавую атаку і спрычыніўся да разгрому бальшавікага наступу. Падчас І Сусьветнай вайны Сухарскі служыў у Аўстра-Вугорскім войску ў Італіі, дзе захварэў малярыяй. У 1939 г. пад узьдзеяньнем стрэсу ён мог перажыць вяртаньне прыступу гэтай цяжкой хваробы. Герой вайны Сухарскі памёр у 1946 годзе, праз кароткі час пасьля вызваленьня з фашыстоўскага канцлягеру і таму ня можа абараніць сябе. Наш камэнтар: Нават у Польшчы знаходзяцца спэцы ад “разьвянчаньня”. Яны ўсё шукаюць нечага смажанага ў нацыянальнай гісторыі і выдаюць свае “сэнсацыі” (хоць справа тут у банальнай прапагандзе якога-небудзь збачэнства). Алесь Хадасевіч *** Шатляндыя дбае пра незалежную будучыню 11 лютага 2013 г. партугальская газэта “Diario de Noticias” паведаміла з Лёндана. Прэм’ер Вялікай Брытаніі Дэвід Кэмэран выступіў з прамовай, у якой заклікаў шатляндцаў адмовіцца ад патрабаваньня незалежнасьці. Ён сказаў, што цяперашняя сытуацыя значна больш карысная як для Шатляндыі, так і для Саюзнага Каралеўства. Наш камэнтар: Словы, аргумэнтацыя, паводзіны імпэрскага чыноўніка проста гарбачоўскія. Тое ж самае і так жа сама даказваў крамлёўскі “рэфарматар” народам, якія вырашылі пазбавіцца ад маскоўскай удаўкі. Алесь Хадасевіч *** Агентура РПЦ уладкоўваецца ў Іспаніі 11 лютага 2013 г. іспанская газэта “АВС” напісала пра адкрыцьцё ў Іспаніі першай царквы РПЦ. Высьвячаць яе ў Мадрыд прыязджаў з Парыжа біскуп Нэстар Карсуньскі са сьвітай. Настаяцель царквы Кардошкін сказаў газэце, што сюды будуць хадзіць ня толькі расейцы, але і ўкраінцы, якіх у Іспаніі палова з ліку праваслаўных. Газэта ў рамках тэмы згадала таксама, што расейцы актыўна скупляюць нерухомасьць і жыльлё. У гэтым яны апошнімі гадамі занялі трэцяе месца пасьля ангельцаў і французаў. Артыкул называецца “Сардэчна запрашаем, Попов!” Наш камэнтар: Чытаецца тэкст, як кур’ёзны фэльетон. Журналіст нават ведае, што “Попов” вынікае з рускага “попа”. Вось які адукаваны русіст. Гэтым “русістам” і ўсяму насельніцтву пірэнэйскага каралеўства трэба было б нагадаць аб нечым. Па-першае, у мадрыдскі будынак РПЦ бальшыня ўкраінцаў ня пойдзе. Таму што многія зь іх католікі (пра гэта Кардошкін-Попов не згадаў іспанцам). А многія астатнія ня лічаць РПЦ царквой і на радзіме моляцца па-украінску ў сваіх украінскіх храмах. Юрка Марозаў *** Узяліся за Гізі 11 лютага 2013 г. летувіская газэта “Respublika” паведаміла, што ў Нямеччыне распачата сьледства над парлямантарам Грэгарам Гізі. Гізі на працягу двух апошніх дзесяцігоддзяў узначальвае левую фракцыю ў парляманце Нямеччыны. Сьледства вядзецца на прадмет ягонай сувязі з спэцслужбай ГДР Штазі. Працуючы ў часы ГДР адвакатам, Гізі здаваў інфармацыю пра сваіх кліентаў у Штазі. Гізі запярэчвае абвінавачваньням. Наш камэнтар: Урэшце ўзяліся за непатапляльнага і вечна бадзёрага левака Гізі. Рана ці позна праўда аб дзейнасьці стукачоў і сексотаў розных калібраў раскрываецца. Юрка Марозаў *** Брудная вайна за чужыя інтарэсы 11 лютага 2013 г. латвійская газэта “Diena” апублікавала артыкул пад тытулам “Забытая вайна. Латышы на Аўганскай вайне (1979-1989)”. Гэта ўспаміны латышоў, якія былі не па сваёй волі пасланы ў складзе савецкай арміі ў Аўганістан. Зьбіральнік успамінаў Оскрас Крыгэрс напісаў у прадмове: “Цяпер гэта забытая старонка гісторыі, якая прагорнута і на якую ніхто, практычна, не вяртаецца”. Наш камэнтар: Трэба пагадзіцца з аўтарам анталогіі, што памятаць трэба ўсё і вяртацца да ўсіх старонак народнай гісторыі. Але і з успамінаў латышоў-“аўганцаў” і з уражаньняў беларусаў, якія наведваюць Латвію, вынікае, што ў нашых краінах рознае стаўленьне да гэтай вайны і формы памяці іншыя. Латышы не дадумаліся б усталёўваць каля ваенкаматаў сваёй нацыянальнай арміі танкеткі ды іншую мілітарную мішуру з расейскімі надпісамі пра “интернациональный долг” (няма і ня можа быць у беларусаў “долга” перад Масквой). Клубы і асацыяцыі латышскіх вэтэранаў узброеных канфліктаў нідзе ў Латвіі не ператварыліся ў рупары маскоўскага мілітарызма і рэваншызма (як мы назіраем у “аўганскіх” арганізацыях у Беларусі). Кіруюць гэтымі працэсамі гэбоўскія антыбеларускія структуры. Для латышоў “Аўган” – гэта чужая вайна за чужыя інтарэсы, акт нацыянальнай драмы часоў маскоўскай акупацыі. Павінна і ў Беларусі настаць адэкватнае асэнсаваньне тых падзеяў. Але, на жаль, у нашай краіне даводзіцца чакаць у бліжэйшыя дні разгортваньня чарговага акту акупанцкай гэбельсаўшчыны ў сувязі з 24-й гадавінай вываду савецкай арміі з Аўганістану. Юрка Марозаў 15/2/2013 › Навіны |
Навіны ‹ Пошук:Каляндар:Ідзі і глядзі:НАРОДНАЯ ПРАГРАМА «ВОЛЬНАЯ БЕЛАРУСЬ» С. Навумчык. «Сем гадоў Адраджэньня, альбо фрагмэнты найноўшай беларускай гісторыі (1988-1995)» З. Пазьняк. «Прамаскоўскі рэжым» Зянон. Паэма «Вялікае Княства» З. Пазьняк. «Развагі пра беларускія справы» Курапаты беларуская сьвятыня Збор фактаў расейскага тэрору супраць беларусаў З. Пазьняк. «Беларуска-расейская вайна» «Гутаркі з Антонам Шукелойцем» (PDF) Беларуская Салідарнасьць:ПЛЯТФОРМА НАРОДНАГА ЯДНАНЬНЯ. 1. Беларуская Салідарнасьць гэта ёсьць плятформа Беларускага Адраджэньня, форма ідэйнай лучнасьці паміж беларусамі і пазыцыя змаганьня з акупацыйным антыбеларускім рэжымам. Яе дэклярацыя салідарнасьці простая і надзейная, па прынцыпу Каліноўскага: 2. Зьместам беларускага яднаньня ёсьць Беларуская нацыянальная дзяржава. Сымвалам Беларускай дзяржавы ёсьць нацыянальны Бел-Чырвона-Белы Сьцяг і гэрб Пагоня. 3. Беларуская Салідарнасьць стаіць за праўду Беларускага Адраджэньня, якое кажа: «Не правы чалавека галоўнае для беларусаў, а незалежнасьць і свабода, бо не бывае правоў чалавека пад акупацыяй». Трэба змагацца за свабоду і вызваленьне Беларусі, а не прасіць «правоў» у рэжыма і акупантаў. Акупанты правоў не даюць. Яны пакідаюць нам «права» быць рабочым матэрыялам дзеля іхных імпэрскіх інтарэсаў. 4. Беларуская Салідарнасьць сцьвярджае і абараняе дэмакратычныя каштоўнасьці народнага агульнанацыянальнага кшталту, якія мусяць шанаваць і бараніць усе беларусы перад небясьпекай агрэсіўнай пагрозы з Расеі і перад палітыкай антынацыянальнага рэжыму Лукашэнкі на Беларусі. 5. Беларуская Салідарнасьць мацуе грунт, кірунак дзеяньняў і ідэі беларускага змаганьня ў абарону беларускай незалежнасьці, мовы, культуры, беларускай нацыянальнай уласнасьці, маёмасьці і беларускай дзяржаўнай сістэмы дэмакратычнага існаваньня нацыі. 6. Усіх беларусаў як нацыю злучае і яднае беларуская мова, беларуская гісторыя, беларуская зямля, беларуская культура, беларуская дзяржава і ўся беларуская супольнасьць людзей Беларускі Народ. 7. Усе беларусы, незалежна ад сьветапогляду і палітычных кірункаў, яднаюцца дзеля абароны беларускіх каштоўнасьцяў, беларускіх сымвалаў і беларускіх нацыянальных інтарэсаў. 8. Формы дзейнасьці Беларускай Салідарнасьці могуць быць рознымі, але заўсёды павінна ўлічвацца антыбеларуская палітыка прамаскоўскага рэжыму на Беларусі і пагроза нашаму нацыянальнаму, культурнаму і дзяржаўнаму існаваньню. Таму ва ўсіх справах Беларусь перад усім. Трэба шанаваць усё беларускае. Шанаваць беларускую дзяржаўнасьць. Шанаваць беларускую мову і беларускі народ. Шанаваць беларускую зямлю і беларускую культуру. Шанаваць здабытак народнай працы. Беларус беларуса мусіць бараніць перад небясьпекай. Беларус беларусу мусіць дапамагаць. Беларус беларуса павінен падтрымліваць паўсюдна на Беларусі і ва ўсім сьвеце. Сябры й партнэры: |
Беларуская Салідарнасьць // 20002024 |